2010. április 30., péntek

Ben 1O Alien Force: The Rise of Hex

Az ember életében van egy időszakasz (általában gyermekkorunk), mikor nem győznek le bennünket a cinizmussal, hiszen akkor minden engedélyezett játék csalódást okozna. Valójában egy csomó 8-16 bites népszerű rajzfilmen és filmen alapuló játékot ilyennek nevezhetnénk, mely sok-sok móka és nevetés mellett a fejünkre nőttek. Minden bizonnyal a dolgok megváltoztak, azonban, mióta a 32 bites masinák a listavezetők, és a mindenféle tie-in (“kapcsolt áru”) játékokat általában elvből elkerülik a 'komoly játékosok'.

Én szintén nem voltam túlságosan izgatott az új Ben 10 XBLA/WiiWare játék hallatán, csupán egy kifejezés volt számomra. Aztán amikor egyszer kipróbáltam, azt vettem észre, hogy lényegesen belemerültem és egyre jobban érdekel. Nem vagyok túlságosan jártas a Ben 10  kellékekben, de ez a sorozat ízig-vérig trükkös és ötletes -egy bizonyos Ben Tennyson nevezetű fiúcska aki tíz különböző földönkívülivé tud változni és harcolni a gonosszal -mindez egy nagyszerű játékot rejt magában. Képzeljük csak el, hogy Capcomot vagy Konamit ismét a NES időben és ezzel az elgondolással vágjunk bele az akcióba. Hát nem lenne fantasztikus?


Szóval, mikor észre vettem, hogy Ben 10: Alien Force: The Rise of Hex  2D-s, akció-felfedezés titulus alatt, nagyon izgatott lettem. Bár  Ben 10  különböző kiadóktól is megjelent már, ezek egyike sem volt igazán figyelemkeltő, kivéve ami a sorozat fiatalabb rajongóit érinti. A Konami Gamer's Night 2010-es rendezvényen, rövidke játszásomra alapozva tanusíthatom, hogy nem okozott csalódást és nem is egy ócska játékról van szó.

Ben egy vészcsengő hallatán megkezdi a játékot, viszont ezidő alatt csupán három földönkívülivé képes átalakulni.(Magától érthetődően a játék előrehaladtával vagyunk képesek feltörni a további adottságokat.) 2D-ben utazik, tele trükkös csapdákkal és rejtvényekkel, melyet földönkívüli erejének navigálásához használ fel. Például ha egy ragyogó hajtás nő ki a falból, meg tudja változtatni annak formáját és megidézni a növény növekedését, melyet emelvényre is állít. Vagy ha egy 'szófogadatlan' ajtó nem akar kinyílni, ő ilyenkor egy más alakot vesz fel és elektromos áram segítségével néhány szobával lejjebb kioldja azt. Amikor az ellenség üldözi, képes egy hatalmas lénnyé alakulni aki összetöri a berendezést és hatalmas károkat okoz. Egy jó játék alapjai egyértelműen jelen vannak, de ami azt illeti tartalmazott néhány kellemetlen elemet is – a harc egy kicsit esetlen, ugyanis a csapások által te és az ellenség úgy mozogtok mint a lajhárok. Szóval abból kiindulva amit én játszottam, úgy tűnik a játékot a kutatásra és a rejtvényekre alapozták- megoldván a küzdelmet és talán képes lesz engedélyt szerezni a végtermékre.


A játék nehézsége nem volt következetes, hiszen néhány fokozatot karcolás nélkül megúsztam. Ben 10: Alien Force: The Rise of Hex  úgy tűnik, hogy egy szolid kalandjáték/program -ha a kihívások és a rejtvények érdekesek maradnak , valamint a későbbi erőszerzés örömet okoz, akkor a játékot a  magadénak mondhatod. Azt vettem észre, hogy néhol még mindig előfordul egy-két durvaság, de az is lehet, hogy mindez csupán azon engedélyezett ritkaságok egyike. Ezesetben meg kell várni a 2O1O májusi játék kiadását, ahol megtudhatod mennyire jó (illetve rossz) vagy.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése